EN

Kodėl mes miegame

Matthew Walker


Vertėja iš anglų kalbos vertė Jovita Liutkutė
Dailininkė Milena Liutkutė-Grigaitienė
Žanras mokslo populiarinimo knyga
Leidimo metai 2020
Psl. skaičius 488 p.
Įrišimas kietas
Matmenys 21.7 cm x 14.5 cm x 4.6 cm
Brūkšninis kodas 9786094801822


MOKSLAS APIE MIEGĄ IR SAPNUS

Miegas – vienas svarbiausių, tačiau vis dar nepakankamai perprastų ir įsisąmonintų mūsų gyvenimo reiškinių. Dar visai neseniai mokslas buvo nepajėgus atsakyti į klausimus: kodėl mes miegame, kokią naudą miegas suteikia arba kodėl nemiga sukelia labai sunkių padarinių sveikatai. Palyginti su kitais baziniais gyvenimo poreikiais, – valgymu, gėrimu, dauginimusi, – miego paskirtis išlieka kur kas mažiau aiški.

Iš tiesų miegas praturtina galybę smegenų funkcijų – be kita ko, gebėjimą mokytis, įsiminti ir priimti logiškus sprendimus. Jis perkalibruoja mūsų emocijas, sutvirtina imuninę sistemą, suderina metabolizmą ir reguliuoja apetitą. Sapnai sukuria virtualios realybės erdvę, kurioje smegenys apjungia seniau įgytas ir dabartines žinias, generuoja kūrybiškumą.

Šioje akis atveriančioje, tikra tarptautine sensacija tapusioje knygoje garsus neuromokslininkas ir miego ekspertas Matthew Walkeris pateikia revoliucingų žinių apie miego fenomeną, atskleisdamas, kaip jis veikia kiekvieną mūsų fizinės ir psichinės gerovės aspektą. Aptardamas pažangiausius mokslo laimėjimus ir remdamasis asmenine kelis dešimtmečius trukusia mokslinių tyrimų praktika autorius parodo, kaip mes galime deramai išnaudoti miegą gerindami savo pažintinius gebėjimus, susikurdami geresnę nuotaiką, sureguliuodami hormonus, užbėgdami už akių vėžiui, Alzheimerio ligai ar diabetui, sulėtindami senėjimo poveikį ir pratęsdami gyvenimo trukmę. Taip pat knygoje pateikiami logiški žingsniai, leisiantys kasnakt vis kokybiškiau išsimiegoti. 

Matthew Walkeris – neurofiziologijos mokslų daktaras, Kalifornijos universiteto neuromokslų ir psichologijos profesorius, Miego ir neurovizualizacijos laboratorijos direktorius. Mokslo karjerą pradėjo Harvardo medicinos mokykloje dėstydamas psichiatrijos kursą. Paskelbė daugiau kaip 100 mokslinių studijų. Pasaulyje išgarsėjo tarptautiniu bestseleriu „Kodėl mes miegame“ (2017).

„Kodėl mes miegame“ – svarbi ir kerinti knyga... Walkeris mane nepaprastai daug išmokė apie šią bazinę veiklą, tokią būtiną kiekvienam žmogui pasaulyje. Manau, kad ir jūs iš šios knygos tiek pat pasisemsite“, – Bill Gates.

„Dauguma mūsų neturime nė menkiausio supratimo apie tai, ką veikiame trečdalį savo gyvenimo. Šioje įkvepiančioje ir įtraukiančioje knygoje Matthew Walkeris supažindina su naujausiais mokslo, sparčiai įmenančio vis daugiau ilgus amžius gaubusių šį fenomeną paslapčių, duomenimis. Skaityti „Kodėl mes miegame“ – gryniausias malonumas, tad nuo šios knygos vargiai pajėgsite atsiplėšti net ir tada, kai jau seniausiai bus atėjęs laikas miegoti“, – Daniel Gilbert, Harvardo universiteto psichologijos profesorius, bestselerio „Stumbling on Happiness“ autorius.

„Vienas geriausių miego specialistų atskleidžia, kodėl visavertis miegas mūsų sveikatai yra svarbesnis nei mityba ar mankšta“, – „The Times“.

Autorius apie knygą

„KODĖL MES MIEGAME“ AUTORIUS MATTHEW WALKER:

„Pakako šimto metų, kad žmonija nuslopintų biologinį poreikį išsimiegoti, nors evoliucija 3 400 000 metų jį tobulino, kad užtikrintų žmogaus organizmo gyvybines funkcijas. Dabar drastiškas miego trukmės ribojimas išsivysčiusiose šalyse neigiamai veikia mūsų sveikatą, tikėtiną gyvenimo trukmę, mūsų saugumą, produktyvumą ir mūsų vaikų mokymąsi.

Ši tylioji miego trūkumo epidemija yra didžiausias iššūkis visuomenės sveikatai, su kuriuo XXI a. susiduriame išsivysčiusiose šalyse. Jei nenorime užsinerti ant kaklo miego trūkumo, jo sukeliamų ligų ir ankstyvos mirties kilpos, asmeniniame, kultūriniame, profesiniame ir visuomeniniame lygmenyse turi įvykti radikalios, su miegu susijusios permainos.

Manau, pats laikas mums pasinaudoti savo teise miegoti visą naktį nesibaiminant, kad būsime išvadinti tinginiais. Taip pasielgę, susigrąžinsime galingą geros savijautos ir gyvybingumo eliksyrą, kuris miegant užplūsta mūsų kūną visais įmanomais biologiniais kanalais. Galbūt tada prisiminsime, ką reiškia dieną jaustis tikrai budriems ir naudotis visomis gausiomis būties dovanomis.“

Matthew Walker apie su miegu susijusius mitus

Garsus miego tyrinėtojas, mokslininkas Matthew Wakleris pristato populiarius su miegu susijusius mitus:

  • Ar atsigulę ir ėmę skaičiuoti avis greičiau užmigsite? (Deja, tai mitas..)
  • Ar, prieš miegą pavalgius sūrio, tai turės neigiamos įtakos jūsų sapnams ar miego kokybei? (Jokių apčiuopiamų duomenų, kad tai būtų tiesa, mokslas neturi...)
  • Ar baltasis triukšmas arba vandenyno garsai padeda užmigti ir miegoti giliuoju miegu? (Šimtaprocentinių tai patvirtinančių duomenų nėra, vis dėlto tai gali padėti, tačiau priežastis veikiausia bus susijusi tiesiog su pasikartojančių garsų monotonišku ritmingumu.)
  • Ar trumpas pogulis yra naudingas dalykas? (Ir taip, ir ne – priklauso nuo konkretaus atvejo ir aplinkybių. Vis dėlto kartais toks trumpas pogulio miegas gali sukelti riziką vėliau nebeužmigti vakare.)
  • Ar gerai būtų miegui skirtą laiką suskaidyti į atskiras atkarpas: tarkim, pamiegoti 4 valandas naktį, o paskui dar 4 valandas – dieną? (Taip elgtis tikrai nerekomenduotina, veikiau pakenks, nei duos naudos.)

Vaizdo įrašą anglų kalba rasite čia



JUMS TAIP PAT PATIKS